mellan vakna & somna

Mamma!

Kategori:

Min mamma tycker det uppdateras för dåligt här. Jag kan ju bara hålla med, men min son är inte alltid en fena på att sova någon annanstans än på mig, och en hands bloggande är alltid en utmaning ;)

Nåväl. Just nu ligger han i soffan och sover så jag passar på. Har för andra gången lyckats natta storasyster och hålla lillebror nöjd på egen hand ikväll. Känner mig som en superhjälte varje gång det lyckas. :) 

Idag har vi återvänt till lite rutiner igen efter en månads hemmaliv. Agnes har varit på Stubben i några timmar och lekt. Jag var lite orolig för hur lämningen skulle gå, men bönan var bara skuttigt pepp på att leka med kompisarna igen så det gick hur bra som helst. Lillebror somnade i bilen och fortsatte sova gott i sitt babyskydd (Japp, där sover han bäst) en låååång stund. Så jag åt frukost i lugn och ro och passade sedan på att vila. Välbehövligt. 

Helgen försvann i ett nafs med ett besök på Torsås marknad i fredags, pumpafix på fredagskvällen, rolig halloweenfest i lördags och en extremt lugn söndag. Agnes mage bråkade hela söndagen och då brukar det inte bli så mycket annat gjort än att försöka få i henne någon bra mat, massera magen och peppa henne att slappna av. Till slut blev det leverans i blöjan och min vanliga energifulla tjej återvände. :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här: