mellan vakna & somna

Halvvägs

Kategori: Diverse

Hur gick det här till då?
 
 
Halvvägs med pyret. Redan. Jag hinner inte riktigt med. Det där om att andra graviditeten går fortare är verkligen inget hittepå. :)
 
Förutom ryggont och halsbränna så mår jag bra. Behöver nog bara bli lite bättre på att lyssna på kroppen och sänka tempot lite ibland, men jag övar. Och blir bättre. :)
 
 
 
Långhelg har det varit. Eller ja, både jag och Morgan jobbade i fredags. Men det känns ändå som att man fått vara lite bonusledig. Inte minst eftersom Agnes fick vara ledig i fredags och då stanna hemma och busa med mormor och morfar hela dagen. Lyx, för alla.
 
 
Men i torsdags hann vi också med att hänga en stund med vår fina föräldragrupp - Tummeuppklubben. Alla i tjejligan (+ lilla nytillskottet) fick coola hattar som en av mammorna sytt. Agnes har använt sin flitigt hela helgen. Det var en himla härlig eftermiddag och som vanligt gick tiden rasande fort.
 
 
 

Bli ett helt år visare har jag visst också hunnit med. I lördags bytte jag från 31 till 32, fikakalasade med familjen, hyrde film och hade en alldeles perfekt lugn födelsedag med fina presenter, fint väder och mumsig tårta.
 

Och igår fortsatte kalastemat då det var dags för konfirmation för äldsta systerdottern. Jösses, när blev hos så stor då? 1,5 timme i kyrkan är ju lite av en utmaning med en tvååring, men vår duktiga böna roade sig hur bra som helst med mjuka saker i medhavda väskan, pippi på ljudlöst på telefonen och sen en liten promenad ut med pappa. Jag är mycket imponerad. :) Efter det bjöds vi på mycket och god mat och smarrig tårta. Känner mig fortfarande mätt såhär dagen efter.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: