mellan vakna & somna

Mitt lilla hjärta

Kategori: Diverse


I torsdags hände det som liksom legat i luften ett tag. Vår lilla virvelvind tog en flygtur ner från kökspallen och landade med en duns på golvet. Hon blev förstås superledsen, men när det gått över så var hon sitt vanliga skuttiga jag och åt middag som en mindre häst. Skönt. Ibland är det bra med lite lätt sviktande golv tror jag bestämt. :)
 
Men så i fredags ringde de från förskolan och sa att det lilla livet hade kräkts. Efter samtal med 1177 på väg till förskolan så höjdes pulsen en aning och jag fick styra vidare mot akuten med min lilla böna. Hyfsat mycket känslor i mammakroppen då. Men efter TRE timmar på akuten så kunde man ändå med hyfsad säkerhet säga att kräkningen inte hade med fallet att göra. Halleluja. Aldrig har jag väl varit så tacksam för lite vanligt kräk. ;) Och det är ju en väldig tur att jag har världens bästa dotter som fixar tre timmar i ett litet rum på akuten, sitter helt still när läkaren lyssnar och inte gnäller speciellt mycket alls trots en alldeles tom liten mage.
 
Hon somnade som en sten på väg hem, vaknade och klämde både fil, pasta och välling och sov sedan gott på natten. Min lilla hjälte!
 
För övrigt så har det varit lite vår här i någon dag här och var den senaste tiden. Så de fina dagarna på helgen har faktiskt till stor del spenderats utomhus. Vi har också shoppat nya skor till bönis, förstås under högljudda protester, och myst överlag.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: