mellan vakna & somna

Vardagsrus

Kategori: Diverse

Attans vad tiden rusar. Hej klyscha, men jag hinner verkligen inte med riktigt. Vardagshjulet snurrar på, det funkar hur bra som helst just nu, men det är verkligen en ganska inrutad vardag just nu. Plats för spontanitet? Not so much.
 
Fast. Egentligen är jag ju lite av en vardagsälskare, så det gör mig inte så mycket. :)
 
I helgen som gick hann vi i alla fall med massa härligt, fast att det planerade besöket från skåne blev inställt. Nedrans sjukdomar. Det blev istället en göttig fredagskväll på IP där damerna säkrade seriesegern, en vaaaarm runda på Torgfesten i lördags, fix och sortering på ovanvåningen och en fint dop för vännernas lille Wille i söndags.
 
 
Det tar ju förstås på krafterna att hänga på stan. Agnes somnade i bilen, och fortsatte sen sova när vi burit in henne. Det händer typ en gång var femte månad... :)
 
 
Mitt i fixet på ovanvåningen hittade jag en lite bortglömd påse med ärvda kläder. Nu i rätt storlek. Hurra för denna guldgruva. Ett av fynden - pippistrumpisar - fick bli kalasoutfit direkt.
 

Just nu känner jag mig lite hängig, men eftersom nästa vecka är stora utflyktsveckan så är jag inte speciellt förvånad. Det vilar, sedan barnsben, en liten förbannelse över det där med att åka iväg och känna sig krasslig. Jag förnekar det hela och hoppas att det är träningsvärk som spökar och inget annat. :)
 
Mina fina fina, de finaste faktiskt:
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: