mellan vakna & somna

Vilken vecka

Kategori: Diverse

Puh! I måndags åkte jag till jobbet som vanligt. Agnes skulle vara hemma med sin pappa en dag till och friska på sig efter feber och "aj aj aj" (troligtvis i munnen eftersom matvägran också hängde ihop med ajen). Men efter bara någon timme börjar jag känna mig lite frusen och börjar få ont i kroppen. Framåt lunch bestämmer jag mig för att åka hem och jobba hemifrån på eftermiddagen. Jo, eller hur. Får megafeber och har så ont i kropp och huvud att jag inte vet var jag ska ta vägen. Och att ens ha ögonen öppna är helt uteslutet. 39,8 grader visade termometern som mest, inget jag rekommenderar.
 

Näst intill feberfri i tisdags, men heeelt slut. Var hemma i onsdags också, blev svettig av att skala potatis och vilade mest. Är fortfarande rätt matt och trött, och känner mig konstant uttorkad. Men svimmningskänslorna så fort jag går några meter har i varje fall avtagit.
 
Så vips var det därmed fredag. Om veckorna går fort i vanliga fall så slår den här veckan alla rekord. :) Ikväll bär det av till systerdottern som ska fira födelsedag. Hon fyllde ju 11 för en vecka sedan. 11! Håll i den lilla hatten vad hon har blivit stor.
 
Helgen blir faktiskt ganska lugn. Inget speciellt inplanerat förutom brunch med föräldragruppen på söndag. Och oj så skönt. De senaste helgerna har varit rätt fullspäckade, så det ska bli gött att bara vara lite.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: