mellan vakna & somna

2331

Kategori: Diverse

Då är den nya vardagen igång och det känns faktiskt helt okej. Även om jag gäääärna hade myst med bönan hela dagarna så är det på något vis ändå lite skönt att vara på jobbet där jag är någon annan än "bara" mamma. Mamma är jag ju ändå förstås, men ja... Det är kul att få komma hem och vara efterlängtad om jag säger så då. :)

För pappan går det också fin fint på hemmaplan. Lite nervigt såhär de första dagarna innan de hittat sina rutiner, men jag är inte det minsta tveksam till att han fixar det alldeles galant!

På jobbet håller jag på och skolar in mig själv lite. Läser ikapp dokument, friskar upp fingerminnet som tydligen glömt alla kortkommandon och så där. Lite lagom tempo har jag gett mig själv de här första dagarna. Och när jag väl tagit mig igenom första dagens mejlskörd (och konstaterat att jag behövde läsa typ fem av dem) så var det liksom bara att köra på. :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: