mellan vakna & somna

Midsommar

Kategori: Diverse

Det där med midsommarfirande har förändrats lite sedan tonåren. Och det gör mig ingenting alls. Jag hade förmodligen dött tröttdöden om jag försökt vara vaken tills solen gick upp. :) Nuförtiden är det ju alltid lite av ett lotteri om man får sova till solen gått upp eller inte...

Nåväl. Det blev i alla fall en superhärlig midsommar. Jag brottades med att få till en krans till Agnes och den blev faktiskt ganska fin till slut. Men jag visste ju nästan redan i förväg att den envisa lilla dottern inte skulle vilja ha den. Mycket riktig så åkte kransen i golvet på ny rekordtid. Så snabbt att det var omöjligt att få en bild. När kransen sen dessutom rev henne i huvudet så var ju katastrofen total ;) Nytt försök nästa år.





Det blev i alla fall sillunch med fina vännerna här innan vi susade till Torsås för dans kring stången. Det är verkligen riktigt mysigt i Ekbacken i Torsås, traditionellt och gött. Agnes älskar det där med dans, mina armar strök dock nästan med av att bära runt henne i ringdansen. :)



Både Agnes och Victor har samma härliga förkylning, så efter dans och fika blev det hem och vila en stund innan vi möttes upp för grill och chill. Vid niotiden vandrade vi hemåt, nöjda med dagen. Agnes slog nytt gnällrekord på kvällen. Sen fick hon smaka grädde från tårtan och kom in i någon slags andra andning.

Även idag rinner snoret, men rösten har kommit tillbaka mer och hon verkar piggare (även om hon snart sovit i två timmar...) Så i eftermiddag blir det nog lite bad och grill med vänner.

Hoppas ni har en härlig midsommar!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: