mellan vakna & somna

Helgen

Kategori: Diverse

Den här helgen blev verkligen av den energipåfyllande varianten, för hela familjen fast på lite olika sätt.
 
I fredags var det heeelt ljuvligt väder på kvällen och middagen kunde för ovanlighetens skull ätas utomhus. Inga mygg, perfekt temperatur och bara härligt.
 
Morgan har varit hängig i hatten ett tag och fick stanna hemma i lugnet på egen hand medan jag och bönis styrde kosan mot Sölvesborg i lördags. Där väntade bus och mys hemma hos mormor och morfar, en tur på den medeltida marknaden och Killebom och så galej på kvällen tillsammans med mina härliga vänner.
 
Nuförtiden bor vi lite halvt utspritt i de södra delarna av landet, så det är inte direkt ofta vi samlas och ses. Men i lördags var vi i alla fall några stycken som vände hem till Sölvesborg och hade en riktigt härlig lördag som varade ända in på småtimmarna. Agnes var med och busade med de andra barnen innan hon, till slut, somnade i min famn. Framåt två-tiden promenerade vi hemåt och så sent har jag ju inte varit uppe på evigheter. Men det var så gött att bara sitta och babbla och uppdatera varandra utan stress.
 
Igår blev det mer bus hemma hos Agnes mormor och morfar, lite vattenlek och mumsig middag innan vi styrde hem mot en något piggare Morgan. :)
 
 
Och nu, nu är jag inne på den sista jobbveckan innan semestern! Det är grejer det! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: