mellan vakna & somna

Stormvindar

Kategori: Diverse

Det är fredag och helgdags alldeles strax. Ljuvligt! :)
Julkänslorna lyser fortfarande med sin frånvaro dock. Får nog snart bli gran och pynt på hemmaplan så att det händer lite på den fronten.
 
I tisdags var det i alla fall juligt värre på förskolans lucia- och julfest. Något intensivt också med alla spralliga barn. ;) Agnes, som är i en extremt pappig fas, bröt ihop totalt när vi kom dit, ville inte ha något lusselinne på sig och var alldeles otröstlig. Till slut gick i varje fall jag, Agnes och älskade giraffen Ralf med i luciatåget. Så långt allt bra, men så fick hon se sin pappa och då tog hon löpet. :) Så där satt jag själv i luciatåget... Bytte plats med Morgan och Agnes sen och jag tror nog hon tyckte det var rätt kul, egentligen.
 

Dans runt granen var däremot en riktig succé. Agnes skrattade så hon tjöt och ville aldrig sluta dansa.
 
 
I tisdags hann jag också med att hålla årsmöte för fina föreningen och efter tre spännande år är jag nu inte ordförande längre. Känns bara skönt och bra. När tiden inte finns så försvinner engagemanget också till slut och då blir jag bara frustrerad. Så det var med lättnadskänslor jag åkte hem därifrån, inte minst eftersom jag fick en grymt bra efterträdare.
 
Igår bockade jag av några klappar på julelistan och känner mig rätt så väl i fas nu faktiskt. Ett varv till i nästa vecka, sen så. :)
 
Nu tar vi helg och håller tummarna för att den där stormen håller sig lugnare än väntat så att vi får behålla strömmen. Imorgon vankas julbord med ett stort häligt gäng. Kan eventuellt behövas lite tumhållning där också, är på grund av pappigheten lite nervös för hur det kommer gå att lämna bönis med farmor. Det blir säkert hur bra som helst och jag ser verkligen fram emot en rolig kväll med vännerna!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: