mellan vakna & somna

Mammaliv

Kategori: Diverse

Förkylningen lämnade mig inte riktigt i fred, men efter en frossattack natten till söndag så är det mest bara lite snörvel kvar.

Lördagens rockfest var skojig. Men det var väääldigt runda fötter hos många av festdeltagare, så jag var rätt glad att bönan sov gott i sin vagn i ett annat rum. Dock var det svårt att koncentrera sig på att äta så det fick vi lösa på nattkvisten när vi kom hem.

Söndagen blev rätt lugn med bara lite fix här på hemmaplan. Jag gjorde äppelmos och nån slags äpplekrämvariant och Morgan fixade med plätten på ängen där det ska byggas en liten stuga.



Trots lite förkylning blev det babyrytmik igår. Lika härligt som alltid. Efteråt invanderade sex mammor med vagnar en restaurang i byn för lite skön långlunch i solskenet. Just där och då kändes det där mammalivet inte jättejobbigt... :) Efter lunch tog tre av oss en promenad av den längre sorten kombinerat med lite shopping och mathandling. Bra måndag!



Idag var det dags för föräldragrupp igen och nu stod mat på schemat. Fick svar på mina frågor och det kommer nog lösa sig utmärkt när det om några veckor är dags för mer mat. Hon smakar ju redan lite av varje och är väldigt intresserad av mat.

Efter föräldragrupp mötte jag upp bästa mammagänget i stan. Långfika som vanligt och massa babbel. Det är verkligen guld värt att ha ett så härligt gäng runt sig som man kan bolla både det ena och andra med. Dessutom går vi i fyra olika föräldragrupper och får med oss lite olika från våra grupper (vilket jag visserligen tycker är rätt konstigt egentligen) som vi kan dela med varandra. Fint!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: