mellan vakna & somna

Dop

Kategori: Diverse

Igår hade vi dop för lilla Agnes Siv Elin i Flymens kyrka. Både Agnes och den andra bebisen som fick vatten på huvudet igår var helt tysta och förundrade. Jag trodde annars att det skulle bli ett himla liv när prästen skopade upp vatten på huvudena. Morgans bror Conny sjöng och spelade så fint så jag fick gåshud. Min syster höll Agnes och pappa läste en liten snutt. Även jag och Morgan fick läsa en varsin text eftersom den andra familjen inte ville göra någonting... :)
 
 
 
 
Efter kyrkan åkte vi och gästerna vidare upp till hembygdsgården där vi bjöd på smörgåstårta och sedan mina hemgjorda prinsesstårtor som jag fick ett mindre bryt över på lördagen. Men goda var de, och det är ju ändå huvudsaken. :) 
 
 
 
Agnes fick massor av fina presenter. Tre halsband av olika sort, två olika sorters smyckesskrin, kläder, leksaker, instrument, ram, pengar, sparbössor, serviser av olika slag och massa annat fint.
 
En riktigt härlig dag blev det och hembygdsgården var verkligen perfekt. Alla fick precis plats i det ena rummet och barnen kunde springa fritt in och ut och leka.
 
 
Tack alla som kom och gjorde min dopdag så fin!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: