mellan vakna & somna

En himla massa fjöppel

Kategori: Diverse

Att säga att det varit lite struligt med faktureringen efter vår kamininstallatioin är att underdriva ganska ordentligt. Det började med restid i 6 timmar (vilket är helt obegripligt om man vet hur lång tid det tar att köra från Lyckeby och hem till oss) och fortsatte med arbetstid i 4,5 timmar (vilket är minst lika obegripligt eftersom jag var hemma och hade koll på klockan under de 2,5 timmar han var där).
 
Nåväl. Idag var det min tur att ringa och jag laddade som tusan innan för att bli lite lagom uppretad. Det är inte jättesvårt i det här fallet. Började med att undra lite över förfallodatumet på fakturan som även denna gång var samma dag som fakturan hittade hem till vår brevlåda. Fortsatte med mina frågor arbetstiden där kvinnan på gardin-och-kamin-butiken försökte med "det är den tid han fakturerar oss för installationen" och jag kontrade med kunden-har-alltid-rätt-och-jag-var-för-bövelen-hemma-argumenten.
 
Jag anar att de börjar bli lite trötta på oss, men jag tänker tyvärr inte gå med på att de tog honom två timmar att lasta kamin och pinaler (och gjorde det det så borde han nog fundera lite över sina rutiner). Det var nästan så det lät som att hon skulle börja gråta där för en sekund, men jag hade ju som sagt retat upp mig lite innan så inte ens det bet. Fick ner arbetstiden med en timme och den tredje fakturan för detta spektakel ska nu skickas hem till oss.
 
Känns lite som en seger ändå faktiskt. Varför ska de krångla så? Varför försöka lura sina kunder? Vem vinner på det? Ja inte är det Aske montage i Lyckeby i alla fall.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: