mellan vakna & somna

En bebis

Kategori: Diverse

"Vet ni vad det är?", frågade en kvinna i matsalen igår.
"Jag hoppas på en bebis", svarade jag.
Givetvis undrade hon, precis som vi och en del andra, om det vi hade tagit reda på om det är en pojke eller flicka som gömmer sig i magen. Hon tyckte nämligen att det syntes på mitt ansikte att det är en pojke jag bär på. Vad hon har för dolda ansiktstydarkunskaper för att göra den analysen vet jag inte, men engagemanget för en mage är himla kul (och fascinerande).
 
För min del spelar det verkligen ingen roll om det är en flicka eller pojke. Jag vill bara att det ska vara en frisk liten krabat som kikar ut. Hen kanske inte kommer användas överdrivet flitigt hos oss och en eventuell son kommer högst troligt inte att kläs i rosa klänning. Men i övrigt är vi inte så knussliga. Det första lilla (verkligen lilla) klädesplagget är inhandlat och det råkade bli ett par lila och orange små brallor.
 
Men ja, det finns ju vissa praktiska detaljer som till exempel det här med namn som helt klart skulle bli lättare om det visade sig vara en flicka. Listan med potentiella flicknamn = lång. Pojknamnslistan = ett, möjligen två namn. Märkligt det där. Så förslag tas tacksamt emot! :)

Kommentarer

  • Clara säger:

    Nu har ju mina namnförslag tidigare inte mottagits särskilt väl av någon... men mina två favvisar är ändå Hector och Viktor! :)
    Om inte annat har du kunnat stryka två namn nu iaf! :)

    2013-02-03 | 15:22:50
    Bloggadress: http://chokladargodis.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: