mellan vakna & somna

Blocketdöden

Kategori: Diverse

Helgen gick som vanligt fortare än fortast. Jag har dock mest tillbringat de två lediga dagarna i soffan. Total brist på energi, täppt näsa, tung i huvudet och luftrör som stundtals kändes väldigt sugrörslika. Ingen höjdare alls.
 
Något som däremot var en riktig höjdare var fredagskvällens aktiviteter. Nervpirrande till tusen, men till slut fick vi se vårt fina herrlag stå som segrare i DM. Yej!
 
 
Lite fikamys hann jag med i lördags innan energin liksom bara försvann. Så sen har det mest blivit kattgos och filmtitt. Inte fel på något vis egentligen, men det hade ju varit trevligt att kanske orkat vara ute någon liten sekund under den blåa himlen.
 
 
Blocketsurfat har jag också gjort. Nästan lite för mycket. Nästan så att jag mår illa lite. Barnvagnsjakten är igång och jag hade väldigt gärna velat hitta en fin begagnad eftersom det är alldeles tokdyrt med nya vagnar. Det går sådär just nu, kan man säga. Men ikväll ska vi titta på en vagn i alla fall, som nästan har allt vi vill ha. Så vi får väl se. Trillade nästan dit på en ny Kronan duo i helgen. Men att lägga 6000 kronor på något jag inte ens sett, kändes inte riktigt som jag. Annars är vi mest inne på Emmaljunga. Köper vi en ny så blir det en Emmaljunga classic sport som sittvagn och en citykorg till som liggvariant. Finns också alternativet att köpa en ny sittvagn och en begagnad liggdel. Men så vill man ju gärna hitta en lite på nära håll också och det hade ju helt klart varit en fördel att bo i någon av storstäderna i just den här jakten, så kan man säga. Ooo denna beslutsångest.
 
Igår kväll kom energin i alla fall lite tillbaka och det blev lite pyssel på kvällskvisten. En låda, lite tyg och så lite dubbelhäftande tejp. Nu ska jag bara komma fram till vilket sätt som blir bäst att göra hörnen på, sen kan det nog bli fler lådor.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: