mellan vakna & somna

Syverkstad

Kategori: Diverse

Kreativiteten slog lite ner som en blixt i helgen och symaskinen plockades fram för första gången på länge. Först sydde jag det lilla draperiet till utrymmet under trappan. Blev helt okej, men hade kunnat bli bättre om jag inte tänkt lite fel och klippt tyget så att det liksom inte var möjligt med fållade kanter. Men ja, ett tacksamt vaxaktigt tyg funkar ändå helt okej utan fåll.
 
Men oväntat nog lät jag inte detta ta musten ur mig, utan dagen därpå slog jag faktiskt till på att sy lite till och då till den lille bebisen. Ett påslakan och ett örngott blev resultatet. Och nöjd blev jag, faktiskt riktigt nöjd.
 
 
 
Just nu, i väntan på människobebisen, extraknäcker de små kisarna förstås som små bebisar. Helst Morris, som gärna ligger i knät och sover. Fast bara om det först ligger en rosa filt i knät - annars kan han lätt ägna en lång stund åt att bara stirra på mig och liksom undra vad jag håller på med. Typ speciell katt. Men söt.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: