mellan vakna & somna

En lång snabb helg

Kategori: Diverse

Tiden går ju alltid så himla fort när man har roligt. Men oftast när någon av helgaktiviteterna äger rum på fredagen så känns helgen ändå lite extra lång.
 
I fredags var det ju dags för gala, Blekinge Idrottsgala närmare bestämt. Och vilken kväll det blev. Jag vann ju visserligen inte något pris, men det kändes som ett fin fint pris bara att få möjligheten att vara där faktiskt. Riktigt god mat bjöds det på, Arne Hegerfors var konferencier och hade Ulf Elwing med sig som röst (och på slutet även i egen hög person). Linda Bengtzing, Sven-Erik Magnusson med son, supertrumpetaren Magnus Johansson och trollkarlarna Peter Brynolf och Jonas Ljung stod för riktigt bra underhållning hela kvällen. Så framåt ett-snåret när vi trillade ner i sängen hemma på Sjölycke var vi verkligen både trötta, mätta, nöjda och glada. Tack till den/de i min fina förening som nominerade mig till priset och på så vis såg till att jag fick chansen att gå på gala!
 
Mobilbilder i världsklass, inte, kommer här:
 
       
 
En ganska trött start på lördagen blev det eftersom varken Bullen eller jag (eller Morgan) är några direkta nattugglor. Men en liten garderobsstädning hanns faktiskt med innan det var dags för en tur i plurret tillsammans med Mallanbrallan. Var lite nyfiken på hur det skulle kännas att simma med en bulle i magen. Och ja, man kan väl säga att jag kände mig som en kork. Märklig, men härlig, känsla. Och skönt att simma! Har börjar få mystiskt ont i ljumskarna och misstänker starkt sån där foglossning, men än så länge funkar simning fint.
 
Lördagskvällen bjöd på filmtitt och mumsigt grillat kött. Kan verkligen rekommendera att grilla högrev. Fast det måste ju kokas först, i några timmar, men det är det helt klart värt. Prova!
 
 
Söndag och familjedag på schemat. Söndagsmiddag i väst med systerfamiljen, mamman och pappan. Kalkon med mammas goda söndagssås och smarrig päronpaj till efterrätt (börjar ana ett mattema på den här helgen...) En minitur på nya bron i Sölvan innan vi swischade hem till kisarna och mera filmtitt.
 
 
Å så har vi ju hunnit med att ta oss in i vecka 30 också. 10 veckor kvar (eller 12 eller färre...) alltså. Känns helt galet. Men bra. :)
 
Bra helg.
Mycket bra helg.
 
:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: