mellan vakna & somna

Bebiskompisar

Kategori: Diverse

Den senaste veckan har vi hängt lite med våra vänner med bebisar. I tisdags var jag och Agnes i stan och långfikade med fina mammorna och tjejligan. Lika roligt och härligt som alltid.



I onsdags träffade vi bb-kompisen Alice och hennes fina familj. Alice föddes dagen innan Agnes och tjejerna följdes sedan åt genom både gulsot och neonatalavdelning. Så det var extra härligt att äntligen träffas utanför sjukhuset! :)



Annars funderar jag just nu en del på mat. Frågade om smakportioner på bvc i måndags och då säger de att man ska vänta till 6 månader. På ett annat bvc, här i samma kommun, säger de 5 månader och vänner som inte bor här har börjat från lite drygt 4 månader. Läste lite på livsmedelsverket också och de rekommenderar ungefär från fyra månader. Känns helt enkelt som att man får göra lite som man vill. Jag tänker att bönbebisen nog ska få prova lite kryddmåttsstora smakisar snart och så om någon vecka eller så kanske vi provar en slurk gröt eller något. Lär bli lite googling till. ;)



Kommentarer

  • Malin säger:

    Smaka på!!! Tuva smakade första gången runt 4 månader för hon gick ju inte upp i vikt. Så kör på!!

    2013-08-16 | 12:26:16
  • Hannah säger:

    Håller med Malin, det e bara att köra på!! Har gjort det med båda fr fyra månader. Det gäller ju liksom att starta upp ett intresse för Bebisen tidigt :)

    2013-08-16 | 16:49:25
  • Karro säger:

    Jag har kört på ganska tidigt med båda. De har varit kassa i viktuppgång. Jag tror på att rekommendationer är bra men var mamma känner sin bebbe bäst. Det gäller bara att följa intresset när det finns och hålla koll på magens reaktioner.

    2013-08-16 | 19:19:46
  • Syster i söder säger:

    Ååå härliga bilder och hittepå. Jag kan tänka mig att det googlas friskt när man blivit förälder. :) kram!

    2013-08-19 | 08:10:47
    Bloggadress: http://systerisoder.blogspot.com

Kommentera inlägget här: