mellan vakna & somna

Overkligt

Kategori: Diverse

Det är fortfarande väldigt overkligt att lilla grynet faktiskt är här. Jag kan inte riktigt förstå att hon legat där inne i magen. Samtidigt som det känns väldigt avlägset med mage, så har jag absolut inte vant mig vid att den inte är där längre. Jag tror att lite av overklighetskänslan kan hänga ihop med att hon faktiskt kom 8 dagar tidigare än beräknat. Jag hade ju dessutom räknat med att gå över två veckor och hinna bli riktigt less på det. Så blev det ju inte alls. :)
 
Nu finns det värdefulla innehållet istället här hos oss. På utsidan. Jag skulle kunna ligga och titta på henne i elva evigheter och bara förundras över livet. Även om man bara sovit någon timme på natten så är tröttheten som bortblåst när munnen formas till ett leende och det lilla hjärtegrynet bara ser så där otroligt nöjd ut med tillvaron. Innan bebislivt hade jag högst troligt inte fungerat efter såhär lite sömn, men nu känns det ändå i allra högsta gad okej. Den där kroppen alltså. Fascinerande.
 

Kommentarer

  • Ida Magnell säger:

    Nelly kom också 8 dagar tidigare än beräknat. Släktdrag? Men för mig kändes det inte som en chock utan var välkommet. Sista dagarna innan förlossningen var tunga.

    2013-04-25 | 11:28:18
  • Sara säger:

    Det måste ju nästan ligga i släkten då! I alla fall att få lite tidigare än beräknat för då tror jag vi kan räkna in systerns tre också! :)

    2013-04-28 | 10:58:25

Kommentera inlägget här: