mellan vakna & somna

Graviddrömmar

Kategori: Diverse

Gravid + väldigt märkliga drömmar = sant.
De två senaste nätterna har jag nog slagit märklighetsrekord i drömmarnas värld. Och tydligen är detta väldigt vanligt när man har en Bulle i magen.
 
Såhär står det till exempel på babycenter.com:
"Om dina drömmar är underligare än någonsin och fyllda av erotik, talande djur, enorma byggnader och andra ovanliga teman, så kan du förklara det med en blandning av höga progesteronnivåer och dina känslor inför att vänta barn och att bli förälder. "Drömmar reflekterar dina känslor" säger sömnexperten Mary O'Malley."
 
Igår natt drömde jag att vi bodde på hotell. Plötsligt kommer städerskan in i rummet och vill kasta ut oss eftersom vi inte använde den ena sängen. I själva verket hade vi bara bäddat den så bra att det såg ut som att den inte användes. Men detta var väldigt svårt att övertyga den här städerskan om. Så det slutar med att jag följer efter henne ut ur rummet och skäller ut henne. På spanska. Oväntad twist med språket ja.
 
Märklig dröm två utspelade sig i natt. Jag är på en cykelväg i skogen och står plötsligt öga mot öga med en vildsvin. Jag tror jag blir jagad av vildsvinet, men så plötsligt blir djuret väldigt mysigt och snällt. Och börjar prata. Så där står jag i skogen och snackar lite med ett vildsvin.
 
Märkliga drömmar ja!
Fast lite spännande också. Helst eftersom jag väldigt sällan kommer ihåg drömmarna i vanliga fall. Så det känns verkligen att det händer saker i kroppen, på flera olika sätt!
 
:)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: