mellan vakna & somna

Full fart

Kategori: Diverse

29 november. En ynka liten dag kvar på denna månaden, sedan december och verkligen full fart mot jul. Som vanligt hopar sig aktiviteterna såhär års. Och jag som mest bara vill vara hemma och göra julfint, baka julkakor och godis har nu istället gjort en kom-ihåg-lista för denna veckans efter-jobbet-aktiviteter. På den listan står det visserligen adventspynt imorgon, det är ju himla fint.
 
Samtidigt är det roliga saker som händer, så att det är full fart gör egentligen inte så mycket. Och efter nästa vecka räknar jag med att det lugnar ner sig ett par hekton. Då ska det baske mig julmysas i stora lass.
 
Ikväll står det bakning inför lördagens årsfest på schemat. Vi satsar i år på en liten kakbuffé. Typ sju sorters kakor fast i lite modernare tappning. Och med grönt och vitt lite som ett genomgående tema. Såklart.
 
På lördag är det alltså dags för den årliga festen. Jag har, som vanligt, ingen aning om vad jag ska ha på mig. Varför bryta en sådan spännande tradition liksom. Jag hoppas kunna klämma in bullmagen i någon befintlig klänning från garderoben. Prova klänning står för övrigt också med på dagens lista.
 
Full fart var det också på i alla fall en av två kisar igår när de kom hem efter sitt besök hos veterinären. Jag trodde det skulle bli en lugn kväll för katterna, men det verkar som att Morris snarare fått någon slags speed-drog istället för lugnande. Och så ville han ut förstås. Och äta. Inget av det stod direkt på hans meny igår. Maja tog det lite mer lugnt och det är väl tur det eftersom det är hon som har stygn på magen. Men bra har allt gått och nu återstår bara utmaningen att hålla båda inne ett par dagar till och sedan bara Maja fram till hennes stygn är borttagna. Hej utmaning. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: