mellan vakna & somna

En onsdag i mars

Kategori: Diverse

Vaknar med känslan av att jag aldrig riktigt somnat. Kärleken har feberfrossat hela natten och om en är vaken så är oftast den andre vaken också.

Pratar med röris som är på plats i huset tillsammans med snickarna. Ska vi byta rören? Då måste golvet brytas upp. Ja, vi byter rören. Det är ju nu eller aldrig som det är läge att bryta upp golvet känner jag. Ska rören ligga utanpå eller inuti. Utanpå väggen tycker jag kan funka, anar att det kanske sparar tid, kraft och energi (och pengar). Men då kommer elektrikern som från ingenstans och börjar lägga sig i. Han vill att rören ska byggas in. Eller snarare vill han att elen ska byggas in och då kan ju rören gå samma väg. Nu blir det byggmöte i eftermiddag med alla inblandade.

Det är skönt att slippa göra jobbet själv. Men ibland önskar jag att jag var utbildad snickare, rörmokare och elektriker istället för tangentbordsknapprare. Alternativt önskar jag ibland också att jag köpt ett helt nytt hus istället för ett från 1800-talet. I nästa stund ser jag charmen i utmaningen och påminner mig själv om att varje dag faktiskt är ett äventyr. Även en onsdag i mars.

Kommentarer

  • Sara säger:

    Det kommer bli superbra!!!! Heja heja!

    2012-03-21 | 18:54:10
  • Hannah säger:

    Det är faktiskt fint med kopparrör på väggarna, enda nackdelen är att de blir lite dammiga av ngn konstig anledning ;)). Men vad bestämde ni? En nackdel med inbyggda är att det blir skit-åt-helvete om det blir en läcka :((

    2012-03-21 | 19:51:04
  • Elin säger:

    Jag brukar få så där svårt att sova när det är fullmåne på gång. Har snackat med flera som får så! Men det var väl för nån vecka sen iofs...

    2012-03-21 | 20:24:10
    Bloggadress: http://www.vaskor-online.com
  • Sara säger:

    Tack! Tror också det blir bra, när det blir klart. :)

    Det blir inbyggda rör, efter en del velande. :) men röris röstade för det och nu kan vi ju få in elen i väggen också när vi ändå river, så det blir säkert tipp topp! :)

    2012-03-21 | 22:19:03

Kommentera inlägget här: