mellan vakna & somna

Beep beep

Kategori: Diverse

Inledde onsdagsmorgonen med test nummer två av tre i det här rafflande kom-igång-programmet vi deltar i. Beep-test står på menyn när det är dags för test och det är inte så lite ångest som finns som tillbehör. Beep-test går kortfattat ut på att du springer mellan två punkter (15 m) och när det säger beep från högtalarna så måste du vara framme vid strecket och vända. I början joggar man och sedan går det fortare och fortare. Hinner man inte fram till strecket i tid så är man ute.

Efter det första testet var jag nu lite mer medveten om hur jobbigt det är. Hela poängen är ju att man ska ta ut sig så mycket det bara går. Därav en stor härlig portion ångest i bakhuvudet de senaste dagarna.

Men tänk. Jag överlevde. Ja, jag förbättrade till och med mitt resultat. Den där träningen verkar ha gett något i alla fall. Om inte annat så har den ju gett oss det att vi vågar ta ut oss lite till...

Bilden nedan är tagen några minuter efter att jag åkt ut. Är ganska bra återhämtad här, men ansiktsfärgen påminner ändå väldigt mycket om när jag tog en bild på mig själv vid 8 km på tjejmilen...



:)

Kommentarer

  • Anne-Lie säger:

    tycker mej känna igen den ansiktsfärgen från ngt möte oxå ;)

    2012-06-28 | 13:47:20

Kommentera inlägget här: