mellan vakna & somna

Nervösa veckan

Kategori: Diverse

De två helglediga dagarna blev nästan som varandras motsatser.
I lördags var det full fart nästan hela dagen och halva natten. Förberedelser inför föreningens årsfest hela förmiddagen. Hem och vila lite och sedan var det dags att hoppa i partystassen.
 
 
Vilken fest det blev! Mitt tal hade jag förberett helt i onödan eftersom nervositet + Bullen i magen gjorde det lite så där lagom svårt att både andas och prata. Men det viktigaste blev ju sagt i alla fall och jag tror ingen var ledsen över att det blev ett rekordkort tal. :) Maten var fantastiskt god och vår kakbuffé till kaffet gjorde succé. Bilden visar hur buffén såg ut framåt midnatt...
 
 
Efter mat och prisutdelning blev det som vanligt dans i stora lass. Jag och Bullen höll faktiskt ut ända till typ halv ett, det trodde jag aldrig, men då var kroppen så mör att hemfärd var nödvändig.
 
 
Som en motsats till lördagens röj, blev det inte många knop gjorda igår. Det var så lugnt så det nästan blev en rastlös känsla framåt kvällningen. Men det är inte fel, snarare välbehövligt. En liten aktivitet blev det dock. Nu är första saken inköpt till Bullen. Hittade en fin liten säng på braiga facebooksidan Karlskronaloppis och eftersom det visade sig att den fanns i samma by där vi bor brummade vi genom snön igår för att hämta den. Säng, madrass och spjälskydd för 400 pix. Rätt nöjd.
 
Och så är vi då inne i den här veckan som jag lite varit nervös för i ungefär ett helt år. På torsdag är det dags för årsmöte och med förra årets möte fortfarande i färskt minne så ska det bli....intressant. Förhoppningsvis blir det en lugn och stillsam tillställning. Jag vill mest bara att den ska vara över. Jag är inte speciellt nervös för själva valen, det blir säkert bra hur det än blir, jag är mer nervös för att jag är den som ska hålla i mötet. Säga rätt saker, på rätt sätt, och så där. Syrgas hitåt.
 
Det blir säkert bra, bara det är avklarat... Eller om jag bara kan få någon annan att hålla i just detta mötet. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: