mellan vakna & somna

Är det någon där?

Kategori: Diverse

Magen växer, sägs det. Jag har lite svårt att se det just nu, jag har väl blivit van eller blind eller nåt, men andra ser det. Så då är det väl så.
 
Vår lilla bebis ligger ju då lite extra skyddad bakom moderkaka och allt, så någon vidare action i magtrakterna känner jag sällan av. Häromkvällen mumsade vi dock på lite glass och det fick faktiskt fart på plutten där inne.
 
Jag skulle kunna nojja loss över att inte känna så mycket, men eftersom barnmorskan vid ultraljudet förbjöd mig att nojja innan vecka 23 så avvaktar jag lite till med just den biten. Nästa vecka väntar dessutom besök hos barnmorskan och då hoppas jag att det lyssnas och kollas lite så jag kan få lugna och behagliga nerver. :)

Kommentarer

  • Karro säger:

    Det kan vara lite skrämmande det där när man känner efter och buffar och inte får så mycket svar. Allt är säkert bra och som det ska. En positiv sak med moderkakan fram är dock att man sover bättre på nätterna. Jag sov så gott när jag väntade C men nu vaknar Pysen när jag rör mig och då håller hon gympapass.

    2012-12-15 | 12:55:05
    Bloggadress: http://byggarekarro.blogg.se

Kommentera inlägget här: