mellan vakna & somna

Domen

Kategori: Diverse

Igår var det äntligen dags för knät och mig att få komma till sjukgymnasten.
Fick fullt förtroende för fru sjukgymnast som vände, bände, vred och testade mitt knä på alla möjliga vis.

Meniskskada kunde uteslutas. Alltid nåt.
Korsbandsskada fanns det dock lite risk för och efter lite diverse tester till så kom domen:
Skada på främre korsbandet.

Fru sjukgymnast tror inte att det är helt sönder, men det är tydligen väldigt svårt att säga. Så vi hoppas på att det är lite trasigt och att mitt fina träningsprogram som jag får nästa vecka ska göra susen för att bygga upp knät igen. Operation vill jag nämligen inte ens ta med på min lista.

Skönt ändå att veta vad det är och att ha något att jobba mot, även om det är aptrist hela konkarongen... helst rehabträningen...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: