mellan vakna & somna

The lägenhet

Kategori: Diverse

Veckans irritationsmoment från blivande hyresvärden:
- Tvättmaskinen går inte att bygga in så som vi tänkt. Det kan ju förstås inte hyresvärden hjälpa. En murstock flyttar man ju liksom inte på i en handvändning. Men man hade ju kunnat önska en liten koll innan löften... Nåväl. Tvättmaskinen kommer hamna i källaren istället så länge. Inget jätteproblem egentligen. Försöker se det från den ljusa sidan att vi slipper centrifugeringsljudet i lägenheten på det här viset... :)

Problemet är egentligen inte att det blir förändringar, det förstår jag också att det kan bli. Det jag blir irriterad på är att det hela tiden blir förändringar för att han har lovat saker utan att kolla upp. Det kommer alldeles säkert bli skitbra när vi väl är på plats. Till helgen ska vi i alla fall få börja måla. DET är trevligt det.

Veckans möbelförsäljning:
- 1 byrå (check)
- 1 soffbord (troligtvis check)
- 1 vitrinskåp (troligtvis check)
- 1 tv-bänk (troligtvis check)

Så jäkla skönt!
Har även skänkt bort en styck tv och troligtvis även ett styck köksbord med tillhörande stolar. Lovely. Mitt enda mål med det här är nämligen att slippa flytta med mig saker jag inte vill ha kvar. Win-win för alla känner jag.

Ger mig själv stora klappen på axeln efter att ha packat lådor hela förmiddagen och tömt nästan fyra skåp i köket. Men för bövelen vad mycket grejer det äääär. 4 lådor packade. Halva köket tömt. Framåt med babysteps.

:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: