mellan vakna & somna

Historiens sjukaste dröm

Kategori: Diverse

Skulle verkligen behöva drömtydning på nattens drömmar.
Del 1:
Kommer inte riktigt ihåg alla delar, men det jag minns är att mamma och pappa är hemma hos mig. Det är natt och de sover i min säng. Plötsligt börjar pappa gasta om näsblod. Han kunde ju inte gå upp och hämta papper själv utan skickar oss. Vi bråkar om något också, men jag minns inte vad.

Till saken hör att jag sedan när jag vaknar mycket riktigt har näsblod. Bra där kroppen.

Del 2:
En kompis mamma ska passa hennes lurvige lille hund. En valp som inte är så liten, men väldigt söt. Mamman tar med sig hunden ut, vi är nu utanför mitt hus, och precis innan de ska hoppa in i bilen tar hon tag i hundens svans och börjar svinga den runt, runt, runt över huvudet. Dänger sedan den lille vovven i marken en massa gånger och skrattar bara rått, och väldigt läskigt, när vi försöker stoppa henne och undrar vad hon håller på med. Grannarna ringer polisen och ungefär här vaknar jag.

Just den här delen av drömmen kvalar utan tvekan in på min topp 3-lista över sjuka drömmar. Tyda den någon?


Update: hittade lite info om just drömmar om hundar...
" Att drömma om hundar symboliserar ofta våra omedvetna instinkter. 'Drömhunden' visar oss antingen tillgivenhet eller fientlighet. Har man en trofast hund som sällskap, är man säkerligen i harmoni med sig själv. Går hunden däremot till anfall mot en tyder det på inre obalans, och det skulle nog inte skada med en smula självrannsakan."

Då återstår det bara att fundera över vad som menas med en hund som svingas runt, runt, runt...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: