mellan vakna & somna

Finaste vänner

Kategori: Diverse

Jag funderar mycket över vänner och kompisar så här års. Jag funderar också mycket på energislukare och energigivare. Det tar tydligen ganska mycket energi att få rätsida på livet igen. Energislukare göre sig därför icke besvär just nu, om ens någonsin.

Mina vänner. Mina underbara fina vänner.
Jag känner att jag kanske är dålig på att berätta hur mycket ni betyder. Fast jag tror att ni vet. Mina vänner är av den energigivande sorten. Den sortens vänner som under ett samtal, på telefon eller i verkliga livet, har en förmåga att ge energi och sprida glädje oavsett hur de själva har det just för stunden.

Vänskap för mig handlar om att man ibland ger, ger och ger och ibland tar, tar och tar, men att det där jämnar ut sig i slutändan. Det spelar ingen roll hur ofta, eller sällan, man träffas. Kvalitet, inte kvantitet. Även om jag förstås till exempel önskar att ett visst hus i Hjärup egentligen låg på cykelavstånd...

När livet förändras så blir det extra tydligt vilka som är vänner och vilka som är kompisar. Och det har jag verkligen förstått de här senaste månaderna.

Jag ville egentligen bara säga att jag känner mig så otroligt lyckligt lottad. Tänk om alla hade lika fina vänner som jag, det vore en fin värld det.

:)

Kommentarer

  • Edinskan säger:

    fina människor är värda fina vänner sara ... :)

    2010-09-28 | 07:38:20
  • Anonym säger:

    Åååå men jag blev helt rörd här på jobbet. Läste detta fört nu. Jag önskar också att det var lite närmre! Men vi har ju i alla fall tåg hela vägen och vi sparar 13 minuter på att hoppa av i Hjärup istället för Malmö.

    2010-09-29 | 10:00:53
    Bloggadress: http://systerisoder.blogspot.com

Kommentera inlägget här: