mellan vakna & somna

Längtan inte saknad

Kategori: Diverse

I princip alltid. Nästan varje dag. I stort sett varje timme. Oftast varje minut. Mår jag hur bra som helst. Är nöjd, lycklig, glad. Allt det där som jag vill vara.

Men så ibland.
Ibland blir egentiden lite för lång och tankarna för många.

Det är faktiskt inte det att jag saknar det som var. Delar ja, men i stort nej. Det är snarare så att jag längtar. Längtar efter nästa steg i livet. På så sätt är det ju skönt. Längta är tusen gånger trevligare än att sakna. Längta kan jag. Det är ju lite min grej. Och jag vet ju att nästa steg i livet kommer. Konstigt vore annars. Men på samma sätt som jag är bra på att längta är jag dålig på att vänta... typiskt.

:)

Kommentarer

  • Syster i söder säger:

    Åååå du det är gött att längta. Medan du gör det så sitter jag och längtar efter att du ska komma och hälsa på. Boka inte upp den 6 november förresten! Återkommer om det längre fram.

    2010-10-07 | 09:32:53
    Bloggadress: http://systerisoder.blogspot.com
  • Sara säger:

    Jag längtar också efter att hälsa på! Är sååå nyfiken på hus och kisen och alltihopa. :) 6 november är nu tingad av dig!

    2010-10-07 | 12:37:54
    Bloggadress: http://sarasaras.blogg.se/

Kommentera inlägget här: