mellan vakna & somna

Familjer

Kategori: Diverse

Har jag berättat om min familj?
Jag tror att ni vet att jag har en mamma, en pappa, en syster, en svåger och tre högt avgudade syskonbarn. Det är den älskade familjfamiljen.

   

  

Sedan finns det en familj till. Och det slog mig alldeles nyss (igen) hur alldeles fantastiskt det är att ha fått en bonusfamilj på det här viset. Bonusfamiljen är stooor. Det är en hel förening. Jag vet att det är en bonusfamilj som skulle ställa upp i alla väder. Och vilken trygghet är inte det när familjfamiljen inte bor på cykelavstånd?! Jag skulle vilja rekommendera alla som flyttar till en ny stad att göra sig själv till en del av en förening. Om man har tur så är föreningen av samma sort som IF Trion. Familjesorten.

  

Bonusfamiljen innehåller även en egen liten gren. Nämligen ex-svärfamiljen som, trots att de numera är just ex-svärfamiljen, fortfarande känns väldigt mycket som min extrafamilj snarare än ex-familj.

Ja ni förstår ju hur bra jag har det.

Tryggt och bra.

:)

Kommentarer

  • Lotta säger:

    Du är ju för go du!

    Kram

    2010-10-06 | 00:50:55
    Bloggadress: http://tankarombilder.blogg.se/
  • Edinskan säger:

    Härligt sara! kram :)

    2010-10-06 | 06:19:09

Kommentera inlägget här: