mellan vakna & somna

Klavikel

Kategori: Diverse

Vi lär oss nya fina ord just nu.
Eller vad sägs om klavikelfraktur.

På vanlig svenska är det nyckelbensfraktur och det är precis vad min darling fick under skidresan i Sälen. Det var kanske inte riktigt den sortens nyhet jag ville ha på fredagseftermiddagen. Inte heller var det så kul att farmodern fick skickas iväg i ambulans i lördags när jag var där. Min lilla farmor med kol och ännu en gång var det lungorna och andningen som spökade.

Massa konstiga saker på samma helg med andra ord.
Fast jag fick också kela med min fantastiskt söta lurviga lillebror, träffa mamman och pappan, farmorn och farfarn, farbrorn och fastern.

Och så kom ju darlingen hem, en dag tidigare med armen i mitella visserligen, men ändå...

Det positiva med en helg som liksom inte direkt går spikrakt superbra är ju att det inte känns så himla tungt att det är måndag. Fast det här med sommartiden alltså... min kropp gillar icke tidsomställningar.

:)

Kommentarer

  • Svärmor säger:

    Här finns en kropp till som har det svårt med tidsomställningen :]

    2010-03-29 | 18:30:10
    Bloggadress: http://tankarombilder.blogg.se/
  • Ann säger:

    Hälsa han som skadat sig så gott. Insåg för någon dag sedan att du kommer till mig snart. Tjohoo!

    2010-03-30 | 16:41:50
    Bloggadress: http://Systerisoder.blogspot.com

Kommentera inlägget här: