mellan vakna & somna

Skidhelg

Kategori: Diverse

Vilken alldeles underbar skidhelg vi har haft. Träningsvärken är total, men så kul det är att åka skidor!

I fredags styrdes bilarna mot metropolen Österbymo. Minsta stället på jorden tror jag bestämt. Vi såg nog ungefär fyra människor, en hund och två bilar (båda volvo) under hela helgen. Nästan lite kusligt. Men boende för 120 kr/person för hela helgen är ju tokbilligt, Coop hade öppet till 22 och det fanns till och med en öppen pizzeria. Så vi är riktigt nöjda.

Lördagen spenderades i Asby. Tre nedfarter. Jag och Anna hängde rätt så mycket i barnbacken. Anna filade på att svänga åt höger (i början var det som en magnet drog henne åt vänster... mot liftarna) och jag övade på att sluta ploga. Mycket bra dag. Solsken, snö, vänner och skidåkning. Härligt.

Kisa blev söndagens utflyktsmål. Några fler och roligare backar och mer mat att välja på avgjorde det valet. Mycket bra. Helgens kraschincident utspelade sig i ankarliften när jag på okänt vis fastnar när jag ska hoppa av. Släpas med, med ansiktet ner i snön och benet fast i liften. Till slut löser skidan ut sig och jag kommer loss. Men skidan var som bortblåst. En skida på foten, snö i hela ansikten, stavar en bit bort. Vad kan man annat göra än att skratta åt saken. Vi letade och letade efter skidan. Men den var verkligen som bortblåst. Till slut var nog fem personer involverade i letandet och skidan dök tack och lov upp i en driva... :)

Susade hemåt på eftermiddagen och landade som två mörbultade figurer i sängen. Puh. Jobbigt med askul med skidor. Nu ska vi bara fundera ut vart nästa skidutflykt ska gå. Vallåsen ligger visst bra till för att få ett besök från oss.

Woho.

:)

Kommentarer

  • Malin säger:

    ha ha ha du är för rolig!!

    2010-01-25 | 18:53:21
  • Lina säger:

    Åhh Vallåsen där har jag vart, dock var det ett tag sen men så underbart :)

    Hoppas liftarna är snällare där

    2010-01-29 | 20:45:06
    Bloggadress: http://brynjebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: