mellan vakna & somna

Kallt väder

Kategori: Diverse

Fredag.
Förkyld.
Fantastiskt mycket snö.

Ja jösses, nu är det verkligen vinter även här nere i söder. Tokmycket snö och kallt. Snövallarna runt bilarna gör att bara någon decimeter syns av fordonen. Jag gillar vinter och snö bäst när jag får stå på ett par skidor i backen. Inte riktigt lika mycket när jag till exempel ska gå hem från jobbet och håller på att förfrysa kinderna i isvinden.

Men snö för ju med sig fler trevligheter. Som till exempel att jag fått åka snöplog denna veckan. Bara en sån sak. Jag var nästan lika exhalterad som jag misstänker att min lille systerson varit om han skulle åkt.

En hel fin helg ligger nu framför oss. Ikväll blir det ett dopp i varmbadhuset, skööönt. Imorgon ska vi försöka att inte frysa ihjäl när vi tittar på årets första träningsmatch. Det ska visst bli sisådär -11 grader, lite rosenholmsvind på det... brrr.

Det finns inget dåligt väder, bara lite för kallt väder. Eller hur var det nu?

Kommentarer

  • Svärmor säger:

    JAG VILL ME ÅKA PLOGBIL........

    Syns i morgon!

    ha det så skönt i plurret :-))

    Kram

    2010-01-29 | 11:57:01
    Bloggadress: http://tankarombilder.blogg.se/
  • Malin säger:

    Härlig bild du lagt dig till med!! Längtar till gröna löv!



    Du ska alltså till blåshålet Rosenholm i morgon. Jag får se om jag tittar förbi.



    Trevlig helg!

    2010-01-29 | 18:19:00
  • syster i söder säger:

    Ååå vilken fin vårig bild..längtar till solen.

    2010-01-30 | 19:36:19
    Bloggadress: http://systerisoder.blogspot.com

Kommentera inlägget här: