mellan vakna & somna

Förkyld

Kategori: Diverse

Förkylningen hoppade på mig, helt utan förvarning, igår när DM-äventyret var avklarat. Är täppt, fast liksom lite högre upp i systemet. Ingen höjdare kan jag i alla fall garantera.

Täppt och otrött ledde föga förvånande till att det var i princip omöjligt att somna igår. Lägg sedan till att grannarna en trappa upp övade på elefanthopp (det ska visst bli en ny OS-gren), dörrsmällning och allmänt tjoande då vid 02.43 när jag började nå min tålamodsgräns.

Hade små planer på att hämnas imorse. Men dels är det ruskigt svårt att hämnas med elefanthopp på grannar som bor ovanför och vem orkar göra hastiga rörelser eller höga ljud kvart i sju på morgonen efter tre timmars sömn? Inte jag i alla fall.

Ja, jag vet att man inte får gnälla på grannarna när man bor i hyreshus (vill man ha tyst är det en stuga i skogen som gäller) men klockan tre på natten en söndag är ju liksom tålamodet för grannljud inte riktigt på topp... Vi borde samköra våra semesterdagar i huset för att vara på den säkra sidan.

:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: