mellan vakna & somna

Snö, förbenade älskade snö

Kategori: Diverse

Jag har sagt det förut, men det kan sägas igen.
Vinter och snö tycker jag numera är riktigt trevligt. OM jag står i en backe med pjäxor och skidor på. INTE om jag kör bil.

Dagens fastkörarstatus ligger på två gånger. Gång 1 i backen här utanför - det slutade med att jag backade ner och runt huset för att köra upp på framsidan. Gång 2 hemma hos Ninni och Björn, det var ytterst nära redan när jag körde in och blev ett faktum när jag skulle ta mig ut. Lyckades dock gunga loss och kasa iväg.

Vi karlskronabor är inte riktigt vana vid såhär mycket snö. Det vi dock kommer vara vana vid efter den här mastiga vintern är både att gunga loss på egen hand när man kört fast och att knuffa loss bilar som inte riktigt fått in gungtekniken utan försökt gasa sig ner till jordens mitt.

Har i vilket fall haft en toppenmysig lördag. Utflykt till sölvan och hundbus i djup snö. Lite fotbollstitt och sedan melodifestival och OS i Lyckeby. Ett halvt glas vitt vin och lite surf på det och kvällen är fulländad känns det som.

:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: