mellan vakna & somna

Listigt

Kategori: Diverse

1. Vad har du för bil? Uljen - Ford focus med trotstendenser.
2. Vem har du tillbringat minst fyra timmar med idag? Sovande - Mannen. Vaken - Kollegorna. 
3. Hur lång är du? 172 cm.
4. Vilken var den senaste filmen du såg? Shrek 3, fast jag somnade och missade hela mittenpartiet. 
5. Vem ringde du senast? Mannen
6. Vem ringde dig senast? Lotta
7. Föredrar du att ringa eller skicka SMS? Det beror lite på när och till vem. Ibland är SMS ruskigt smidigt. 
8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta.
9. När träffade du senast din mamma? För två veckor sedan. 
10. Vilken ögonfärg har du? Gröna.
11. När vaknade du idag? 06.35 ringde klockan, men det var segt i uppstigningsfasen idag.
12. Vilken är din favoritjulsång? En stjärna lyser så klar
13. Vilken är din favoritplats? I Mannens famn alternativ på en strand under en värmande sol.
14. Vilken plats gillar du minst? Bildäck på valfri färja. 
15. Var tror du att du befinner dig om tio år? Troligtvis och förhoppningsvis i Karlskrona.
16. Vad skrämde dig om natten som barn? Monster under sängen.
17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? En annons helt gjord i WordArt - intressant på alla vis. 
18. Hur stor är din säng? 140 cm bred
19. Har du stationär dator eller bärbar? Bärbar. Dålig, men bärbar.
20. Sover du med eller utan kläder på dig? Med 
21. Hur många kuddar har du i sängen? Fyra - men jag har lagt beslag på två.
22. Vilka länder har du besökt? Danmark, Tyskland, Cypern, Spanien, Guatemala, USA, Honduras
23. Vilka städer/samhällen har du bott på? Sölvesborg, Kalmar, Karlskrona
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota - fast då måste temperaturen vara anpassad till det. 
25. Är du social? Oftast.
26. Vilken är din favoritglass? Polka. Mmm, polka! 
27. Har du nån favoritefterrätt? Kladdkaka funkar i alla lägen. 
28. Tycker du om kinamat? Mumsigt.
29. Gillar du kaffe? Ibland, efter mat eller hos Ninni som gör dundergott kaffe.
30. Vad dricker du till frukost? Oftast juice eller mjölk i veckorna - om jag dricker något. Är bra på att inte dricka. 
31. Sover du på nån särskild sida? Ja, höger.
32. Kan du spela poker? Det är inte riktigt min gren.
33. Tycker du om att mysa/kela? Det är väl i princip det bästa som finns ja. 
34. Är du en beroendemänniska? Vet inte riktigt. Är inte beroende av något annat än närhet vad jag kan komma på.
35. Känner du nån med samma födelsedag som du själv? Ja, minst två.
36. Vill du ha barn? Jajamensan, gärna! 
37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, spanska och lite lite tyska om jag verkligen anstränger mig.
38. Har du nånsin åkt ambulans? Nej det har jag tack och lov sluppit. 
39. Föredrar du havet eller bassäng? Havet. Alltid havet.
40. Vad spenderar du helst pengar på? Presenter - ibland till mig själv och ibland till andra.
41. Äger du dyrbara smycken? Inte så dyrbara, men värdefulla. 
42. Vilka är dina favoritprogram på TV? Grey's är nog det enda jag verkligen följer.
43. Kan du rulla med tungan? Är inte riktigt säker
44. Vem är den roligaste du känner? Har bara roliga vänner, kan inte välja en.
45. Sover du med gosedjur? Nej inte nu längre, men när jag var liten var det jag och gosedjuren mot monstern. 
46. Vad har du för ringsignal? Ring, riiiing, riiiiiiiing.
47. Har du kvar några kläder från när du var liten? Ja, det finns säkert något hos mamman och pappan. 
48. Hund eller katt? Mammas vovve och Anns katt. 
49. Flirtar du ofta? Bara med Mannen.
50. Kan du byta olja på bilen? Har aldrig försökt, men troligtvis inte. Är glad att jag kan fylla på olja och kolla om det behövs påfyllning.
51. Har du fått fortkörningsböter nån gång? Nej, inte ännu, men det kan nog vara en tidsfråga.
52. Vilken var den senaste boken du läste? Håller på med "Good enough" men har inte varit lässugen på länge, länge.
53. Vilken är den bästa bok du läst? Stieg Larsson - triologin
54. Prenumerar du på nån tidning? Ja, men bara för premierna som inte har kommit ännu. Fail.
55. Brukar du dansa i bilen? Det händer oroväckande ofta. 
56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P3
57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Telefonnummer till en reklamlappsundrande kille.58. När var du i kyrkan senast? När Alwin döptes för två veckor sedan.
59. Vilken var din bästa lärare i högstadiet? Lurigt, minnet är ju så kort. Men jag har för mig att NO-läraren var rätt så bra. 
60. Hur länge har du tältat som längst? Är ingen långtältare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: