mellan vakna & somna

Musik

Kategori: Diverse

Klyschigt kanske.
Fjantigt kanske.
Vanligt kanske.

Men varför känns det plötsligt som att varenda jäkla låt jag lyssnar på liksom passar in på allt som snurrar i huvudet? Ja det är säkert en fråga om tolkning, vad man väljer att tolka in i orden, men ändå...

Lasse W till exempel:

den vackraste stunden i livet var den när du kom
och allt var förbjudet
och allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om
för det ekar i huvet

och det blod som jag trodde var stilla
det fick du att rinna
den uppgivna röst som jag nyttjat så illa fick du att försvinna

...

och den jävligaste stunden i livet var den när du gick
och allt var förlorat
där satt jag med mina grön-bruna ögon och såg med blåögd blick
allt jag hade förstorat

Kommentarer

  • Anne- Lie säger:

    förstår precis vad du menar sara.. tänkte på det igårkväll. tror att det beror mycket på att när ens livssituation förändras,glädjande eller ledsamt, så är man mer mottaglig för saker. det får en annan innebörd på ngt vis. Ord,musik,dofter mm. man ser , hör o känner på ett annorlunda sätt.tror det är ett sätt som bara finns inom en , en hjälp för att bearbeta o ta sej till nästa fas.

    2010-08-01 | 19:06:46
  • Annelie säger:

    Hej tänker på dig! Kan inte du och mamma kolla in en ledig kväll och komma upp till mig så kan jag bjuda på mat och så kan vi titta på bilderna ni tog på oss, men bara om du vill och årkar!! Många kramar till dig

    2010-08-02 | 11:17:11
  • Sara säger:

    Anne-Lie: Du är så klok och jag tror att du har helt rätt. Kroppen och knoppen är ju rätt smarta på det viset - den ser till så att man medvetet och omedvetet tar sig framåt, till nästa fas.



    Annelie: Det vill jag jättegärna! Såklart! Jag pratar med Lotta så kan vi se om vi kan hitta någon bra tid. :)

    2010-08-02 | 13:35:47
    Bloggadress: http://sarasaras.blogg.se/

Kommentera inlägget här: