mellan vakna & somna

Tusenlappen

Kategori: Diverse

Jag skulle kunna skriva en bok. Eller ja, kanske inte en hel bok. Men jag skulle kunna skriva några rader och berätta för världen hur man gör om sitt vardagsrum för en tusenlapp.

Steg för steg.

1. Få ett ryck en dag på väg hem från jobbet. Stanna på Hemtex eller annan valfri butik med rätt innehåll och köp gardiner i önskad färg. För min del blev det tre par mörklila panelgardiner till våra gigantiska fönster.

2. Konservera energin så att den räcker till att även putsa fönster, stryka gardiner och hänga upp nämnda tygstycken.

3. Inhandla matchande kuddar till din soffifikation. För min del blev det två svarta kuddar till värsta reapriset (2 för 149 kr) på Åhléns.

4. Åk på ledig tid till valfri affär och inhandla en passande matta. Jag tog en tur till Rusta, ja faktiskt, och shoppade loss. En svart "ryamatta" för 499 riksdaler.

Summan av kardemumman.
Gardiner + kuddar + matta = ett vardagsrum som känns som nytt.

Precis hur bra som helst.

:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: