mellan vakna & somna

Lycka

Kategori: Diverse

Kvällen igår var en sån där kväll när spanskan plötsligt vaknade till liv igen. En efterhängsen gubbe (det finns oroväckande många sliskiga typer på O'learys) fattade inte vinken förrän jag vrålade åt honom... på spanska.

Tänk att det är fyra år sedan nu. Fyra år sedan Guatemala, spanska, Gallo-öl, äventyr, vulkaner, sol, svarta sandstränder, ryggsäck, världens vackraste Lago de Atitlán. Fyra år går fort. Och mycket har hänt på dessa fyra år. Mycket bra har hänt.

Lycka i hela magen är det enda jag känner. Lycka för det som varit, för det som är och för det som kommer.

Hasta mañana! :)

Kommentarer

  • Petra säger:

    Just ja, du var ju där. Jag vill också lära mig spanska, det får blir mitt nästa språk. Jag är INTE klar än ;) Hur gick det med kolan? Jag ska stressgöra lite dagen innan julafton hemma. Kommer ju till Sverige den 22:a. Ett tips är att hälla kolan i knäckformar, det går fortare och är smidigare i slutändan.



    Kram

    2009-11-30 | 15:05:01
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se/lostintokyo
  • Svärmor säger:

    Nu blir jag ännu mera jättelycklig.

    :-))

    2009-12-02 | 10:36:15
    Bloggadress: http://tankarombilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här: