mellan vakna & somna

Egenskaper

Kategori: Diverse

Jag har blivit utmanad av Malin för ett tag sedan och nu när de sista texterna är skickade tänkte jag ta en liten paus och istället fundera över mina egenskaper...

Två bra egenskaper:

1. Jag är ofta glad och skrattig. Eftersom ett gott skratt förlänger livet så måste detta ju vara en bra egenskap, helst om man får andra att skratta också...

2. Jag är bra på att lyssna. Det är skillnad på att lyssna och höra. Man hör det man vill höra, men att lyssna kräver lite aktivitet av den som är mottagare och det är jag oftast bra på.

Två lite sämre egenskaper:

1. Jag har dålig självdisciplin. Det krävs en piska alternativt ett gigantiskt dåligt samvete ibland för att jag ska komma loss och göra saker som att träna eller städa.

2. Jag är dålig på att berätta. På samma sätt, fast tvärtom då, som jag är bra på att lyssna är jag dålig på att vara den som berättar. Helst om jag skulle vara lite ledsen. Då går jag och samlar på mig massa ledsamhet tills det plötsligt brister och bubblar upp när man minst anar det.

Jag utmanar alla som känner sig manade. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: