mellan vakna & somna

500 pannkakor

Kategori: Diverse

Vaknade med den här på hjärnan idag. Känns lite otippat, men visst. Var så trött när jag cyklade till jobbet att jag allvarligt funderade på om man skulle kunna blunda lite samtidigt som man cyklar. Bara lite. Vis av erfarenheten från när jag, när jag var liten, provade om det gick att stå upp och cykla utan händer så provade jag inte.

Det är väldigt lite ledig tid just nu. Det kan vara anledningen till den här himla tröttheten som aldrig verkar ge med sig. Men någon gång lagom till semestern är här ska det ha lugnat ner sig. Då har vi klarat av ett fotbollsläger för ungefär 60 fina barn. I samband med det där lägret ska vi bland annat fixa fram 500 pannkakor, köttfärssås på 12 kilo köttfärs, köpa 100 liter mjölk och annat som känns smått osannolikt och svårt. Men det kommer gå bra och vi kommer ha massa glada, mätta och spralliga barn på idrottplatsen. Det är bestämt.

Så ja, om någon känner sig sugen på att grädda lite pannkakor.... hör av er till lägerledningen.  :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: