mellan vakna & somna

På egen hand

Kategori: Diverse

Fredag. Underbart. Men ack vad trött jag är. Somnade i två timmar och vaknade lagom till Morgan dansade hem full pott i Let's dance.

Darling är nu på väg till Österrike. Tio dagar. Fatta hur länge det är. Ungefär hundra evigheter när man är van att träffas varje dag. Men jag lär inte sitta sysslolös, tror att jag möjligtvis har en kväll när inget är planerat. Semlor ska bakas, mys hos föräldrar, Ikeabesök, skattjaktsplanering, alfapetturnering. Oj oj. Jag ska nog överleva. :)

För övrigt är det nog tur att jag inte bor ensam jämt. Hade liksom ingen brådska hem från jobbet idag och trillade ut genom dörren vid sjugo i sex. Inte jättevanligt en fredag. Inte jättevanligt oavsett veckodag.

Fredagar som denna fredagen skulle förbjudas. Kaos och en miljon saker att göra. Fredagar ska vara lugna och en upplandning inför ledigheten. Den här fredagen var mer som en tisdag. Och det är inget bra betyg.

Men nu jäklar är det helg och jag ska försöka hålla mig vaken några minuter till.
Gääääsp.

:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: