mellan vakna & somna

Mer sällskapsspel åt folket!

Kategori: Diverse

Tog oss en sväng på stan idag. Jag höll på att avlida innan vi ens var halvvägs. Formen är ju inte direkt på topp efter de senaste dagarnas aktiviteter.

Passade på att byta ett av mina monopolspel som jag fick i julklapp. Valde klassikern Alfapet - det är ju faktiskt nästan alltid roligt att spela. Just nu sitter herrklubben och spelar en webbvariant och pratar om att Alfapet kommer bli deras nya hang-up... Ett lyckat byte med andra ord även om Monopol nog fortfarande är favoritspelet, så jag ser fram emot en Monopolkväll snart.

Sällskapsspel alltså. SÅ underskattat. Det är ju verkligen världens bästa aktivitet. Därför är jag väldigt nöjd med att både darling och jag fick flera spel i julklapp, man vill ju samla på sig ett lager. Jag röstar för mer sällskapsspelande. Någon mer?

Darling kom hem igår och pysslade om mig hela kvällen. Ja, förutom då när mitt alterego tog över min kropp när vi spelade Guitar Hero. Tävlingsmänniska är bra ibland, men inte när det går lite mindre bra. Till slut fick jag gå och duscha och leta upp mitt riktiga jag för att inte riskera att hamna i isoleringen igen. :)

För övrigt känns det som att det är veckans alla andra dagar utöver just måndag som det faktiskt varit hela dagen. Det är sannerligen förvirrande med såhär mycket ledigt. Men härligt.

"Zebra, vi kan lägga Zebra" är det någon som gastar i vardagsrummet nu.
Alfapet på webben funkar tydligen också.

:)

Kommentarer

  • Mallan brallan säger:

    nu när du har alfapet att locka med kanske herrklubben kommer hänga hemma hos dig!!!

    Men jag håller med, mer sällskapsspel!!!!

    2009-01-06 | 11:42:23
  • Lina säger:

    Du får väl bestämma en kväll och bjuda upp till match? Sällskapsspel är underbart, helt underskattat också

    2009-01-06 | 17:14:23
    Bloggadress: http://brynjebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: