mellan vakna & somna

Islöpning

Kategori: Diverse

Gissa om jag nöjd!
Hade inte alls planerat att träna idag - eller jo det hade jag, men på Friskis och där hade de inte kommit igång efter jul riktigt än. Men löpning stod definitivt inte på schemat för kvällen. Så jag är galet nöjd nu när jag sitter här helt svettig och röd om kinderna efter en småhal runda längs vattnet.

Började med en smidig powerwalk på ca 15 minuter. Bra för att få upp värme och flås en smula (det krävs inte så mycket för att lyckas med det...)

Fortsatte med lite intervall-löpning som jag av en slump läste om tidigare idag.
Spring 1 minut - vila/gå 20 sek
Spring 2 minuter - vila/gå 40 sek
Spring 3 minuter - vila/gå 60 sek
Spring 4 minuter - vila/gå 80 sek

Perfekt för mig som blir lagom uttråkad av att bara springa hela tiden. Tempot ska vara högt och det tycker jag att jag lyckades med, utom möjligen på sluttampen på fyraminutaren.

En promenad hem på ca 10 minuter och så toppade jag med 100 situps i olika former.
Ja, jag känner faktiskt att jag får lov att skryta med mig själv efter det här.
Det är som lättast att träna när man inte planerat utan bara gör det för att man är sugen. Synd att det där suget inte infaller tillräckligt ofta för att den taktiken ska fungera på riktigt bara...

Nu dusch sen mat och avjulifiering!

:)

Kommentarer

  • M:et säger:

    Många dunkar i ryggen!!! Visst är det mycket roligare att variera springandet!!!???

    2009-01-08 | 21:54:42
  • Jessica säger:

    Ja att hon blivit stor märks om inte annat i ryggen min :)

    2009-01-09 | 15:21:27
    Bloggadress: http://minvardagiord.blogspot.com
  • Svärmor säger:

    Tack söta goa Sara för att du stannade kvar hos Emmie och mig idag.

    Stora långa Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamen

    2009-01-10 | 00:23:03
    Bloggadress: http://tankarombilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här: