mellan vakna & somna

Fredagslist

Kategori: Diverse

Hittade en lista hos Svärmor...

1. Vad har du för bil? Min fina blåa Ulj. En Ford focus om man vill vara med exakt.
2. Vem har du tillbringat minst fyra timmar med idag? Chefen och kollegorna.
3. Hur lång är du? 171,5 cm, sägs det.
4. Vilken var den senaste filmen du såg? Om några timmar kommer det vara Mammut som vi ska se på bio idag.
5. Vem ringde du senast? Darling tror jag, fast det var nog igår.
6. Vem ringde dig senast? M:et
7. Föredrar du att ringa eller skicka SMS? SMS är snabbt och smidigt, fast ringa funkar bättre ibland.
8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta.
9. När träffade du senast din mamma? Oj, hmm. Det måste ha varit på annandag jul.
10. Vilken ögonfärg har du? Gröna.
11. När vaknade du idag? 06.55 första gången. 07.04 andra och sista gången. På fredagar får man snooza en gång.
12. Vilken är din favoritjulsång? En stjärna lyser så klar.
13. Vilken är din favoritplats? Svårt, det finns ju så många. Med örat mot darlings hjärta, på Hanö, vid havet eller vid valfri grillplats.
14. Vilken plats gillar du minst? Bilprovningen, tandläkarstolen, i snöstorm - ja det finns en del här också.
15. Var tror du att du befinner dig om tio år? Hus, knattar, kärlek och om alla drömmar får dryftas fritt så har jag självklart ett eget företag och har precis skrivit klart min första bok.
16. Vad skrämde dig om natten som barn? Elaka farbröder i elaka mardrömmar. 
17. Vad fick dig verkligen att skratta senast?  Jag skrattar mycket och ofta, men allra senast var det nog ännu en lite mindre lyckad vägbeskrivning från en kollega.
18. Hur stor är din säng? 140 cm bred och lagom lång (i alla fall för mig som är kortis jämfört med darling)
19. Har du stationär dator eller bärbar? Bärbar.
20. Sover du med eller utan kläder på dig? Med kläder, fast varierande mängd.
21. Hur många kuddar har du i sängen? Tre totalt varav två är mina.
22. Vilka länder har du besökt? Danmark, Tyskland, England, USA, Honduras, Guatemala, Spanien, Cypern
23. Vilka städer/samhällen har du bott på? Sölvesborg, Kalmar, Antigua, Xela, Karlskrona
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota, åh jag skulle kunna vara barfota jämt om det bara var tillräckligt varmt.
25. Är du social? Ja, fast ibland är det rätt gött att vara lite själv också.
26. Vilken är din favoritglass? Nästan all sorts glass.
27. Har du nån favoritefterrätt? Kladdkaka eller glass eller ananaspaj eller vad som helst. Jag älskar efterrätt.
28. Tycker du om kinamat? Jajamensan, smarrigt!
29. Gillar du kaffe? Nej, jag försökte lära mig förra hösten - omöjligt.
30. Vad dricker du till frukost? Fil.
31. Sover du på nån särskild sida? Till vänster i sängen och oftast på vänster sida av kroppen.
32. Kan du spela poker? Det är inte riktigt min gren.
33. Tycker du om att mysa/kela? Det är däremot en av mina bästa grenar.
34. Är du en beroende människa? Det finns ju en del saker som man är beroende av.
35. Känner du nån med samma födelsedag som du själv? Ett par gamla barndomskompisar.
36. Vill du ha barn? Absolut. Men än så länge håller jag till godo med andras barn och bebisar.
37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, spanska, franska om jag anstränger mig och tyska om jag absolut måste.
38. Har du nånsin åkt ambulans? Aldrig faktiskt, nästan lite förvånande.
39. Föredrar du havet eller bassäng? Havet.
40. Vad spenderar du helst pengar på ? God mat och resor.
41. Äger du dyrbara smycken? Kanske inte pengamässigt, men för mig är de värdefulla.
42. Vilka är dina favoritprogram på TV ? Inredningsprogram och sjukhusserier.
43. Kan du rulla med tungan? Jag kan rulla ihop den till ett sugrör.
44. Vem är den roligaste du känner? Alla jag känner är roliga, men min systerson får nog ändå toppa listan.
45. Sover du med gosedjur? Bara vid juletid.
46. Vad har du för ringsignal? Någon mobildänga. 
47. Har du kvar några kläder från när du var liten? Ja, hos mammi o pappi.
48. Hund eller katt? Inte ett endaste husdjur, så jag kelar med svärmors istället.
49. Flirtar du ofta? Bara med min darling.
50. Kan du byta olja på bilen? Troligtvis inte. Kanske inte värt att testa....
51. Har du fått fortkörningsböter nån gång? Nej, vilket kanske kan ses som ett under.
52. Vilken var den senaste boken du läste? Flyga drake. Mycket bra!
53. Vilken är den bästa bok du läst? Oj, svårt. Stieg Larssons första bok får det nog bli.
54. Prenumerar du på nån tidning? Ja, en sån dära tjejig tidning.
55. Brukar du dansa i bilen? Det kan vara lite av min specialitet.
56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Rix FM
57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En hel massa ord vid en intervju till personaltidningen.
58. När var du i kyrkan senast? Det var nog vid någon form av körkonsert för längesedan.
59. Vilken var din bästa lärare i högstadiet? Det var nog svenskaläraren.
60. Hur länge har du tältat som längst? Det är nog bara en natt.

Kommentarer

  • Mallan säger:

    Hade du lite att göra idag eller!!!??? Värsta långt!! :-)

    2009-01-23 | 19:24:14

Kommentera inlägget här: