mellan vakna & somna

Hej mitt vinterland

Kategori: Diverse

Någon där uppe i molnen jobbar hårt för att vi ska få en vit jul även här i söder i år. Bra jobbat. Idag har det snöat ännu lite mer. Det vräkte ner när jag var ute och pulsade, såg ut som en levande snögubbe när jag kom hem. Men fint är det.

Snön satte dock stopp för föräldrabesök idag. Lite dumt att ge sig iväg i nio mil en snöig dag som denna. Så vi får vänta med att ses till på onsdag. Woho. Då blir det nog tåget för oss. Uljen är just nu både insnöad och platt på vänster bakdäck. Hurra.

Mitt vinterland ser ut ungefär såhär nu. Och jag längtar, längtar och längtar till jul nu. En lugn och skön kraftsamlande jul.





När jag gick ut på balkongen för att bland annat ta en bild på den vita bollen till bil så drabbades jag av total kortslutning. Traskade ut på balkongen, väl medveten om att även där låg snö, utan skor och strumpor. Alltså barfota i snö. Det var så kallt så det gjorde ont. Hu. Ska vi ta och se det som ett tecken på att lite ledighet behövs? (det kan också vara den vanliga tankspriddheten...)


Kallt.

:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: