mellan vakna & somna

Ofrivillig konsert och burkplockarman

Kategori: Diverse

Jag är inne i en sån där svårt-att-sova-period igen. Eller, egentligen har jag absolut inte svårt för att sova, men jag har ruskigt lätt för att vakna.

Igår, preciiis när jag skulle somna, så tycker någon i grannhuset att hela kvarteret skulle lyssna på samma konsert på tv som han/hon. Och för att inte vi andra skulle behöva slita på våra tv-apparater var han/hon vänlig nog att skruva upp volymen och öppna balkongdörren.

Lagom till jag börjar kunna stänga av dragspelstoner i rysk stil är det någon annan som har kommit på den briljanta idén att sortera sina glasflaskor. Eller så var det någon som behövde bli av med lite aggressioner och stod och kastade lite flaskor i sopsorteringen nedanför mitt fönster. Ja, varför inte.

I natt kom en styck burkplockande man och började just plocka burkar från ovan nämnda sopsortering. Kvart i ett på natten. Jag grymtade mest lite, irriterad för att jag vaknat igen. Men okänd man på okänd balkong var inte riktigt på grymthumör, så han vrålade helt sonika "Ey, du, se till att göra det där på dagen va". Det skulle inte förvåna mig om konsertspelande figur och man på balkong är samma person...

Jag väljer att se det som att jag har ett par upp på kvarteret. Undra just när jag ska utnyttja det...
:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: