mellan vakna & somna

Ett längtans barn

Kategori: Diverse

Mamma säger ofta att jag är ett längtans barn. Så är det nog. Jag tror till och med att jag föddes med en längtan. Efter första dagen på lekis så längtade jag tills det var dags att börja i riktiga skolan. När jag fyllt år, i mitten av maj, så längtade jag till julafton.

Det är sannolikt även på grund av, eller kanske tack vare, min längtan som jag valde det spår i livet som jag gjorde. Information, kommunikation, kreativitet, nyheter - i min värld handlar det om längtan. Längtan efter något mer, nytt, annorlunda. En längtan efter att skapa.

Om man ska vara lite mindre djup (ja, det passar nog den här bloggen bättre) så längtar jag varje vecka efter något. Just nu står bland annat detta på längtanslistan:

- sol och semester om drygt en månad
- minimerande av kvastliknande hår på huvudet - klippning alltså
- årsfest -  piff, fiff och finklätt
- lussebullar och pepparkakor - jag vågar inte riktigt säga att jag längtar efter jul...än

Vad längtar du efter?

:)

Kommentarer

  • jess säger:

    - att få börja nya jobbet

    - att få äta lussemuffins, tända ljus och dricka glögg

    - solresa (som inte finns inplanerad)

    - att bli vuxen och veta allt :S

    2008-10-15 | 16:32:42
    Bloggadress: http://fialin.blogg.se/
  • Lina säger:

    -att kunna njuta och leva i nuet

    -att bara vara och vara nöjd med det jag har

    -trionresan

    -kunna slappna av och inte tänka för mycket så man slipper vara "djup & fundersam"

    2008-10-15 | 18:24:28
    Bloggadress: http://brynjebo.blogg.se/
  • Elinor säger:

    -att blir bra, som de går

    -att blir kär

    kram sara

    2008-10-15 | 20:05:47
  • Petra säger:

    -att få lämna Avesta och flytta ihop med min älskling i Tokyo.

    -att få börja plugga japanska

    -efter julen och allt mys

    -efter stunden då jag fixat ALLT inför min flytt

    -efter nästa gång jag får kramas med C

    2008-10-16 | 10:21:09
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här: