mellan vakna & somna

Det var inte jag som luktade gott...

Kategori: Diverse

Mina ögon är röda och trötta. Kollegan säger att jag ser helt slut ut.
Det är nog dags att ta helg snart.

Igår var jag förresten med om en spännande sociala-spelet-grej.
Jag stod i köket och diskade muggar, på jobbet alltså. En kollega på en annan avdelning kommer in och sniffar lite i luften.
- Åh. Är det du som luktar så gott?! säger hon och går närmare mig för att sniffa lite på mig också.

Eftersom det är torsdag eftermiddag och jag inte har en parfymflaska med mig i handväskan var jag ungefär 1000 % säker på att det inte var mig hon menade, utan kvinnan som precis passerat i korridoren utanför. Jag luktade som man gör efter att ha producerat en tolvsidig broschyr på en timme.

Det intressanta kom när hon också insåg att det inte var jag och sedan skulle försöka krångla sig ur att den goda doften inte kom från mig...
Hoho.

Nej. Nu tar vi helg.
Mot cykeln.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: