mellan vakna & somna

Avdelningen konstiga funderingar

Kategori: Diverse

Ja. Då var det dags igen.
Konstiga funderingar finns dock inte bara hos mig har jag märkt. Får sms där min konstiga-funderingar-partner klurar på varför man skrattar egentligen, hur vet hjärnan att det är roligt och att man ska skratta då.... någon med hjärnkunskaper som har ett svar?

Min senaste fundering att lägga till listan är:
Hur uppfanns pussen? Vem uppfann den? Hur kom man fram till att; jomen att sätta mun mot mun är ju mysigt - det måste vara en puss?

Konstiga funderingar som sagt.

:)

Kommentarer

  • Petra säger:

    Jag har också funderat på det där med pussen, det är ju väldigt märkligt egentligen om man tänker på det. Men det måste vara en av de mysigaste uppfinningarna om jag får tycka till, iaf med rätt person. Så jag vill hedra pussuppfinnaren!

    2008-10-20 | 14:12:36
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här: